Graymatter is Mark Gray. Mark heeft meer dan 20 jaar ervaring in de reclamewereld richt zich op copywriting storytelling en branding. Hij verkondigd het ‘nieuwe werken’ en gelooft in échte en oprechte communicatie. Kortom, een reclameman pure sang.
Waarom heeft Graymatter ons benaderd?
Na jaren met zijn bedrijf Englishworks werkzaam te zijn geweest was Mark C. Gray toe aan een volgende stap. Van het schrijven en vertalen van teksten naar het verzorgen van complete corporate, employer branding-processen. Hét moment voor een nieuwe uitstraling die past bij het nieuwe gedachtegoed en en de ware identiteit van Graymatter weerspiegelt.
Hoe hebben wij het aangepakt?
Om een brand identity te kunnen maken is het essentieel om terug te gaan naar de kern van het bedrijf. Dit doen we door de juiste gerichte vragen te stellen tijdens de Deep Dive workshop. Wat drijft Mark Gray? Waarom doet hij wat hij doet? En wat is het doel van het bedrijf? De antwoorden hierop resulteren in de brand values. Deze essentiele waarden hebben wij gebruikt het nieuwe merk op te bouwen waar de doelgroep zich in kan herkennen weer in kan geloven.
Wat was het resultaat?
In de kern draait het bij Graymatter om ‘groei’. Van het ontluiken van het kleinste plantje tot het uitgroeien tot een oersterke boom met de vertakkingen die symbool staan voor de groei in communicatiemiddelen en uitingen. De vertakkingen staan tevens symbool voor de grijze materie: de hersenen. De linker- en rechter helft staan voor de balans tussen strategie en design. In de brand identity speelt de natuurlijke groei de hoofdrol. Beelden van serene natuur een warm organisch kleurenpallet en een onregelmatig speels lijnenspel geven de identiteit een warm en toegankelijk karakter. Mark ten voeten uit.