Brand Identity
Visuele merkidentiteit is net zo eenvoudig en complex als de kleding die we dragen. We kiezen allemaal niet voor niets wat we ’s ochtends aantrekken. Omdat het uitdrukt wie we zijn. Dit geldt ook voor een goede brand identity.
Wie ben je?
Deze vraag ligt ten grondslag van alle marketingactiviteiten. Wie ben je? Wat zijn je waarden en waar sta je voor? De antwoorden op deze vragen, bepalen de keuze van jouw potentiële klant bij het kiezen van de juiste partij. Het is dus essentieel dat je op de juiste manier jouw merkidentiteit neerzet. Het vormt de basis van de relatie met je klanten.
Ik kijk naar de merkwaarden, visie en ambitie van jouw bedrijf. Deze input gebruik ik om het juiste ‘gevoel’ neer te zetten, zodat het in één oogopslag duidelijk is waar jij voor staat.
Brand identity is een gevoel
Alles waar je naar kijkt, creëert een gevoel. Het is mijn taak om dit gevoel te vertalen naar een brand identity. De kern van jouw organisatie verwerk ik in het logo, de website, brochures of visitekaartjes. Kortom, alles wat je nodig hebt.
Waarheid werkt
Hoe echter jouw boodschap is, hoe groter de kans is dat je de juiste doelgroep aanspreekt. Hoe beter je brand identity aansluit op je werknemers, hoe eenvoudiger het voor hen is om ook deze boodschap uit te dragen. Dit vergroot de loyaliteit, creëert meer motivatie en geeft betere bedrijfsresultaten.
Benieuwd hoe wij een brand identity voor jou en je bedrijf kunnen ontwikkelen of verbeteren? Haal het beste in jouw bedrijf naar boven en neem contact met mij op.
Wil je meer weten?
Neem contact met mij op..