Brand Identity

De makkelijkste manier om de aandacht van je doelgroep te trekken.

Brand identityis een gevoel

Alles waar je naar kijkt, creëert een gevoel. Het is mijn taak om dit gevoel te vertalen naar een brand identity. De kern van jouw organisatie verwerk ik in het logo, de website, brochures of visitekaartjes. Kortom, alles wat je nodig hebt.

Waarheidwerkt

Hoe echter jouw boodschap is, hoe groter de kans is dat je de juiste doelgroep aanspreekt. Hoe beter je brand identity aansluit op je werknemers, hoe eenvoudiger het voor hen is om ook deze boodschap uit te dragen. Dit vergroot de loyaliteit, creëert meer motivatie en geeft betere bedrijfsresultaten.

Een professioneel logo:

Weerspiegelt de kernwaarden
Laat zien wie je bent
Versterkt consequent je waarden
Onderscheidt je van anderen

Neem contact op

Wie ben je?

Deze vraag ligt ten grondslag van alle marketingactiviteiten. Wie ben je? Wat zijn je waarden en waar sta je voor? De antwoorden op deze vragen, bepalen de keuze van jouw potentiële klant bij het kiezen van de juiste partij. Het is dus essentieel dat je op de juiste manier jouw merkidentiteit neerzet. Het vormt de basis van de relatie met je klanten.

Ik kijk naar de merkwaarden, visie en ambitie van jouw bedrijf. Deze input gebruik ik om het juiste ‘gevoel’ neer te zetten, zodat het in één oogopslag duidelijk is waar jij voor staat.

Het proces

Door middel van de Deep Dive® gaan we samen terug naar de kern van jouw organisatie. Dit begint met een diepe duik helemaal tot aan de bodem. Hier maak ik de kern van jullie bedrijf zichtbaar. Vervolgens gaan wij samen stap voor stap terug naar boven en wordt jullie identiteit bij elke stap een stukje tastbaarder en visueler. In de laatste stap komen we weer boven water met communciatiemiddelen waarmee jullie de markt kunnen verovereren.

Stap 1

Ontdekken

Elk bedrijf heeft een unieke identiteit. Een bepaalde manier van handelen, uitstraling en tone-of-voice. In de eerste stap van de Deep Dive® willen wij jouw bedrijf in de kern leren kennen. Tijdens de Why-Workshop gaan we samen op zoek naar die kern. Wat zijn jullie drijfveren? Wat is het bestaansrecht en waarom doen jullie wat jullie doen?

Stap 2

Identificeren

Nu de merkwaarden helder zijn kunnen ze worden geformuleerd en uitgewerkt tot een creatieve briefing. Dit document bevat het nieuwe DNA van jullie bedrijf en zorgt ervoor, dat wij ons goed in jullie bedrijf kunnen verdiepen en kunnen voorbereiden op de creatieve fase.

Stap 3

Creëeren

Van strategie en theorie naar de eerste tastbare visuele vorm van jullie identiteit. Wij doen voorstellen voor een pakkende nieuwe naam en maken designs voor het nieuwe logo. Lettertypes, vormtaal en de juiste kleuren bepalen de uitstraling van jullie nieuwe gezicht. Een identiteit waar de doelgroep van jullie nieuwe bedrijf zich in kan herkennen en wat jullie nieuwe DNA ademt.

Stap 4

Activeren

Fase 1 tot 3 vonden plaats onder de oppervlakte.  Nu is het tijd om boven water te komen en met de nieuwe identiteit naar buiten te treden. In deze fase vertalen wij de Brand Identity door naar de meest uiteenlopende communicatiemiddelen zoals de huisstijl, website, brochures, advertenties etc.

Dit is wat wij jou bieden..

Jouw nieuwe brand identity bestaat uit de volgende essentiële onderdelen:

Why workshop

Tijdens deze inspirerende workshop gaan we samen op zoek naar de kern van jouw bedrijf. Wat zijn je drijfveren? Wat is het bestaansrecht en waarom doe je wat je doet?

Lees meer

Naam ontwikkeling

Een goede bedrijfsnaam is super belangrijk voor het succes van jouw bedrijf. Het drukt uit wie je bent en waar je voor staat.

Lees meer

Logo design

Maak indruk en onderscheid je van de concurrentie met een tijdloos logo dat perfect aansluit bij je sterkste merkwaarden en in één oogopslag laat zien wie je bent.

Lees meer

Huisstijl design

Laat zien wie je bent en zorg ervoor dat vooral klanten je visueel herkennen. De beste manier om dit te bereiken is het gebruik van een herkenbare, consistente huisstijl.

Lees meer

Webdesign

Websites zijn tegenwoordig een cruciaal marketingonderdeel van bedrijven. Met zoveel sites is het belangrijk dat je je blijft onderscheiden van de massa.

Lees meer

Brand Manual

Een belangrijk onderdeel van het branding traject is het ontwikkelen van de Brand manual. Hierin staan de richtlijnen die houvast geven bij het gebruik en consistent doorvoeren van de huisstijl.

Lees meer

Tijd voor een Brand Identity?

Neem direct contact met mij op.