Diensten
Brand manual ontwikkeling
Een belangrijk onderdeel van het branding traject is het ontwikkelen van de Brand manual. Hierin staan de richtlijnen die houvast geven bij het gebruik en consistent doorvoeren van de huisstijl. Een handig document voor iedereen die met je merk gaat werken.
Waaruit bestaat de Brand manual?
Een brand manual bevat ten eerste de merkidentiteit en het merkverhaal. Daarnaast worden de visuele richtlijnen van het merk uitgelegd aan de hand van duidelijke voorbeelden in tekst en beeld. Denk hierbij aan het logo, het kleurenpalet, de typografie, het beeld, de fotografie en de tone of voice.
1. Gebruik van het logo Toepassingen zoals groot vs klein, op donkere- en lichte ondergrond etc.
2. Typografie Definiëren van koppen, subkoppen en leestekst zowel voor print als digitaal.
3. Kleurenpalet Samenstellen van kleurenpalet met primaire- en secundaire kleuren.
4. Lay-out Vlakverdeling, afstanden, vormtaal, wit verdeling etc.
5. Fotografie Vastleggen van fotografiestijl, beeldverzadiging, vlakverdeling, beeldfocus etc.
6. Tone of voice In welke schrijfstijl spreken we de doelgroep aan? Snel, hip, zakelijk etc.
…
Meer weten over het ontwikkelen van een brand manual?
Neem direct contact met mij op.