Chilit is een jong, gedreven IT-detacheringsbedrijf dat werkt met Java professionals die een vurige passie hebben voor vakmanschap. De naam Chilit is een samentrekking van de woorden ‘Chili’ en ‘IT’. Met een knipoog naar het high performance team van de Rabobank: The Hot Peppers, waar de oprichters deel van hebben uitgemaakt.
Waarom heeft Chilit ons benaderd?
Een professionele brand identity ontwikkel je maar 1 keer. En.. als je het doet, dan doe je het ook meteen goed. Met deze gedachte heeft Chilit ons benaderd. En laat dit nu precies aansluiten op onze visie over het neerzetten van een sterk merk. Deze wederzijdse klik vormde het startpunt voor een vruchtbare samenwerking.
Onze aanpak
Samen met Chilit zijn we teruggegaan naar de kern van de organisatie. Tijdens de Deep Dive workshop hebben we de kernwaarden van het bedrijf gedefinieerd en van hieruit verschillende voorstellen gemaakt. Resultaat: een jonge, pittige uitstraling. Vervolgens hebben we de designs door vertaald naar grafische en digitale middelen, zoals logo, corporate identity, website en diverse gimmicks.
Het resultaat
Chilit detacheert developers. Dit is de core business van het bedrijf. Van hieruit zijn we op zoek gegaan naar dat wat alle developers met elkaar gemeen hebben: ‘programmeertaal’ oftewel: ‘code’. Elke regel code wordt ingesloten door twee ‘tags’ (haakjes). In het nieuwe Chilit logo staan twee chilipepers in de vorm van tags centraal en geven het een jonge en dynamische uitstraling. Bovendien symboliseren de pijlen de koppeling tussen de medewerker en opdrachtgever.