Duif International importeert hardware voor bloemen, planten, interieur, tuin- en cadeauartikelen voor onder meer de detail- en groothandel. Opgericht in 1956 en uitgegroeid tot een succesvolle onderneming die wereldwijd importeert.
Waarom heeft Duif ons benaderd?
Bij Duif draait alles om interieur en styling. De identiteit van Duif zou een eenheid moeten vormen met de producten die ze leveren. Omdat dit nog niet het geval was hebben ze Deep ingeschakeld. Voor ons een prachtige uitdaging die we met beiden handen hebben opgepakt.
Hoe hebben wij het aangepakt?
Een type bedrijf zoals als Duif willen wij eest zien, beleven en als designer in ons opnemen. Daarom hebben wij aangedrongen om een uitgebreide rondleiding door het imposante magazijn. Dit is voor ons een belangrijke stap om het bedrijf écht te leren kennen. Wij hebben onze creativiteit laten prikkelen door fraai gevormde vazen, decoratieve bloemen, en natuurlijke voorwerpen.
Wat was het resultaat?
Een treffende identiteit die de diversiteit aan producten uitstraalt. Dit komt meteen tot uiting in het logo waarin de kleurrijke cirkel symbool staat voor het enorme assortiment. Het kleurenpallet dat wij hebben gekozen is warm en bevat vooral natuurtinten. Wij hebben dit aspect extra kracht bij gezet door een custom made iconen reeks te ontwikkelen waarmee de producten nog meer tot leven komen. Van manden, tot vazen, kopjes en bloemen, je vindt het allemaal bij Duif. Deze frisse nieuwe stijl hebben wij mogen doortalen in de meest uiteenlopende grafische uitingen. Van complete stationary tot website en de signing rondom het pand.