Rebranding
De markt verandert. Je publiek verandert. Jij bent waarschijnlijk veranderd. Is je visuele identiteit met je mee veranderd? Geeft het nog steeds perfect weer wie je bent? Zo niet, dan hebben jouw potentiële klanten geen kans om volledig te begrijpen wie je bent. Je maakt geen optimaal gebruik van jouw vermogen. Wij kunnen je helpen deze situatie recht te zetten.
Het proces
Met een Deep Refresh® nemen we jouw merkidentiteit en -waarden opnieuw onder de loep en vernieuwen we de beeldtaal om beter weer te geven wie je als organisatie bent. Dit gebruiken we om bedrijfsmaterialen zoals logo, brochures en website, een opfrisbeurt te geven.
Stap 1
Identificeren
Nu de merkwaarden helder zijn kunnen ze worden geformuleerd en uitgewerkt tot een creatieve briefing. Dit document bevat het nieuwe DNA van jullie bedrijf en zorgt ervoor, dat wij ons goed in jullie bedrijf kunnen verdiepen en kunnen voorbereiden op de creatieve fase.
Stap 2
Creëeren
Van strategie en theorie naar de eerste tastbare visuele vorm van jullie identiteit. Wij doen voorstellen voor een pakkende nieuwe naam en maken designs voor het nieuwe logo. Lettertypes, vormtaal en de juiste kleuren bepalen de uitstraling van jullie nieuwe gezicht. Een identiteit waar de doelgroep van jullie nieuwe bedrijf zich in kan herkennen en wat jullie nieuwe DNA ademt.
Stap 3
Activeren
Fase 1 tot 3 vonden plaats onder de oppervlakte. Nu is het tijd om boven water te komen en met de nieuwe identiteit naar buiten te treden. In deze fase vertalen wij de Brand Identity door naar de meest uiteenlopende communicatiemiddelen zoals de huisstijl, website, brochures, advertenties etc.
Het resultaat
Een visuele brand identity waar je klanten zich mee kunnen identificeren en begrijpen waar jouw bedrijf voor staat. Een sterke basis voor het uitdragen van echte, krachtige communicatieboodschappen.
Ben jij klaar voor een Deep Refresh?
Neem direct contact met mij op.